There’s a picture to start this section which SG-eye claims are some SGI young men assaulting a camera crew. It’s hard to now what it is, exactly. Given all we’ve seen so far about SG-eye and its nebulous relationship with truthfulness, it’s reasonable to conclude that the picture is of something else entirely.

Keep in mind, SG-eye’s opening page contains this statement: 

“We occasionally get angry messages from SGI members accusing us of spreading falsehoods about their group. We always challenge them to point out any inaccuracy on this site. So far, nobody has met the challenge.” 
SG-eye itself can meet the challenge here, because this section is riddled with statements it knows are false. To name a few: 
  • It intimates that Rev. Kudo is responsible for the appropriation of certain domain names. SG-eye knows he had nothing to do with it.  
  • It includes a recording it says it President Ikeda. SG-eye knows this is not President Ikeda’s voice.  
  • It says Fred Zaitsu was “unceremoniously removed” as General Director of SGI-USA. SG-eye knows Mr. Zaitsu resigned that position, and in fact retains a number of positions of equal, if not greater, responsibility.  
  • It says the e-list “Ichinet” is an “official” SGI message board. SG-eye knows it is not. 
Now, onto the details of the “Antisocial” section:
1) "Harassment"
2) "Airbrushing and Doctoring Photos"
3) "Internet Domain Games"
4) "Disgusting Articles and Speeches"
5) "Just Plain Crazy"
6) "Gakkai Casts Voodoo Spells"
7) "Arson"

2A) ANTISOCIAL: UNHEALTHY ALLEGIANCES Archives:
1) " Soka Gakkai —  Japan's Militant Buddhists"
2) "Australia —  Rush Hour of the Gods"
     "San Francisco Chronicle"
3) "Los Angeles Times"
4) "Straits Times"
5) "Look  Magazine 1963"
6) "Weekly Post —  High Priest's Room Bugged"
7) "Mainichi Daily News —  Soka Gakkai Leader Arrested for Grizzly Murder"
8) "Weekly Post — President Ikeda plans to appoint his son as successor"
9) "Weekly Post —  Indictments by former American Members"
10) "Asia Times: Sex Case Haunts Religious Leader"
     "Japan Times"
     "Honolulu Star Bulletin"
     "Victims of the Soka Gakkai Association"

11) "New York Times (2 stories): 
    1. "Soka Gakkai Linked to Tokyo Stock Scandal"
    2. "Money Found In Dump"
12) "New Frontier Party Is the Party of the SGI"
     "Problems Within the Komeito and the Soka Gakkai"
13) "Other Activities of the Soka Gakkai"
14) "Fight Against Coercive Tactics Mentions SGI"
15) "Japan Times —  Invasion of the Body Snatchers"
16) "Leader of SGI Priests Ordered to Vacate Temple"
17) "Weekly Post — Women's Division Leader stabs her SGI leader boyfriend"
18) "TACL January 1992"
19) "Public Records Reveal SGI is Pirating Name of Former Religion"
20) "Problems With Komeito and Soka Gakkai"
21) "Buddhism American Style"
     "How a controversial Japanese religious group wins friends"
22) "Funny Money Stories Uncovered in Japan — Boston Globe"
23) "Far Eastern Economic Review"
     "Weekly Post — SGI Chairman Daisaku Ikeda & Politics"
24) "Minneapolis Star Tribune —  Cults of the Nineties"
25) "Broward - Palm Beach New Times"
26) "Time —  Power of the Soka Gakkai/Following the Leader"
27) "Manchester Guardian"
28) "Tokyo Journal —  Statesman Billionaire God"
29) "Newsweek"
30) "BBC: The Chanting Millions"
31) "SGI Tries To Censor BBC"
32) "U.S. Court Transcripts of SGI Harassment"
33) "SGI Harassment in Korea"
34) "Washington Post — New Cults Flourish in Japan"
     "Sect Bent on Worldly Power"
35) "LA Court Transcript"
36) "Cults on Tokyo Campuses"
37) "Asahi Shimbun —  Soka Gakkai Sending Warning Signals to the Religious World"
38) "Who is Daisaku Ikeda —  in his own words"
39) "State Senator letter to the United Nations"
40) "Weekly Post —  Japan, Haven for Religious Groups"
41) "Cyber Sangha —  Millionaire in Harvard Square"
42) " SGI Exchanges Humanitarian Award with Castro"

2B) ANTISOCIAL: NASTY SGI WEBSITES

2C) ANTISOCIAL: INSTRUCTION TO GAKKAI LEADERS